Wikia

Ratrationsmix
RatRations.com is een webshop met allerlei natuurlijk producten voor ratten en andere knaagdieren, waaronder ingrediënten om je eigen voer te mixen. Daarnaast verkopen ze ook complete voeding en basisvoeding voor verschillende knaagdieren. Deze mixen zijn op basis van The Scuttling Gourmet en ontwikkeld door ervaren rattenliefhebbers, velen vinden de mixen van RatRations de beste die er zijn.

Complete voeding Edit

Bij alle 'complete' voeders van RatRations moeten supplementen worden bijgegeven, omdat de mixen bestaan uit natuurlijke producten zonder gefabriceerde brokjes met toegevoegde vitamines.

Nummer 7 - volwassen ratten Edit

De meest gebruikte complete voeding van RR voor volwassen ratten, gebaseerd op basismix nummer 3 met soja. Deze voeding bevat dierlijke eiwitten en is dus niet vegetarisch.

Nummer 7 komt ook in de variaties met eivoer, zonder knoflook en met eivoer zonder knoflook.

Ingrediënten: Hele gerst, gerstvlokken, maïsvlokken, grutten, erwtenvlokken, paddyrijst, boekweit, witte dari, tarwevlokken, boekweitvlokken, gemengde gierst, gemengde zaden (venkel, mariadistel, pompoenzaad, hennepzaad, lijnzaad, witte quinoa), gemengde gepofte granen (gierst, rijst, boekweit), sojavlokken, gemengde gedroogde groenten, bruine linzen, bruine basmatirijst, paardenbloemblad, wortelvlokken, gammarus garnalen, pasta, rode paprikavlokken, bieten vlokken, knoflookvlokken, zeewier poeder/stukken.

Nummer 8 - niervriendelijk Edit

Deze voeding is ideaal voor oudere ratten, het is namelijk een niervriendelijk voer. De mix bevat wel dierlijke eiwitten en is dus niet vegetarisch.

Ook nummer 8 komt voor in de variates met eivoer, zonder knoflook en met eivoer zonder knoflook.

Ingrediënten: paddy rijst, gerstvlokken, hele gerst, maïsvlokken, erwtenvlokken, witte dari (milo), boekweit, gemengde gierst, gemengde zaden, sojavlokken, gemengde gepofte granen, eivoer, gammarus garnalen, pasta, boekweitvlokken, bruine basmatirijst, knoflookvlokken, linzen, gedroogde wortel, gemengde gedroogde groenten, paardenbloemblad, zeewier poeder/stukken, bietenvlokken, paprikavlokken, tomatenvlokken.

Nummer 9 - moeders en rittens Edit

Een voermix speciaal voor zogende moeders en rittens in de groei. De mix bevat veel dierlijke eiwitten en is natuurlijk niet vegetarisch.

Van nummer 9 bestaat ook een variant zonder knoflook.

Ingrediënten: gerstvlokken, maïsvlokken, erwtenvlokken, tarwevlokken, boekweit, witte dari (milo), grutten, gemengde zaden, hele gerst, gemengde gierst, paddy rijst, zoetwater garnalen, wortelvlokken, paardenbloemblad, gemengde gepofte granen, pasta, gemengde insecten en waterdieren, geel eivoer, knoflookvlokken, gemengde gedroogde groenten, gepofte spelt, zeewier poeder/stukken, bietenvlokken, paprikavlokken, tomatenvlokken.

Nummers 11a en 11b - alle volwassen ratten Edit

Een complete mix voor alle leeftijden naar een recept van de Britse rattery Zephyr. Deze mix gebruikt basismix nummer 3 met soja en niervriendelijke zaden en granen. De mix bevat geen dierlijke eiwitten en is dus een vegetarische mix, voor rittens moet je dus extra dierlijke eiwitten toevoegen.

Nummers 11a en 11b zijn in principe identiek afgezien van een klein verschil in de soorten fruit en kruiden ter variatie. Van beide versies bestaat ook een variant met eivoer.

Ingrediënten: paddy rijst, hele gerst, gerstvlokken, maïsvlokken, erwtenvlokken, witte dari (milo), gemengde gierst, boekweit, boekweitvlokken, bruine basmatirijst, sojavlokken, gemengde zaden (hennepzaad, pompoenzaad, lijnzaad, mariadistel, venkel, witte quinoa), gepofte tarwe, gepofte rijst, cornflakes, gepofte spelt, gemengde gepofte granen, gemengde gedroogde groenten, wortelvlokken, paardenbloemblad, knoflook, zeewier poeder/stukken, rode paprika, kokosnoot, bessen, cranberry, johannesbrood,

en in 11a: vogelmuur, frambozenblad, rode biet, munt, stukjes gedroogde ananas, sultanas

en in 11b: citroenmelisse, braambessenblad, tomatenvlokken, basilicum, stukjes gedroogde papaya, rozijnen